خلاصه‌ی مقاله

  • همین چند ماه پیش، توکن «لونا» (LUNA)  (یا «ترافورم» که پس از سقوطش نام خود را تغییر داد) با قیمت بالای ۸۰ دلار در هر توکن معامله می‌شد.
  • نگاه خوش‌بینانه‌ی عده زیادی به ارزش آتی ترا کلاسیک
  • ریسک در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ترا

شهرت؟ ثروت؟ سطحی از قدرت فراجهانی؟ یا شاید ترکیبی از همه‌ی این دلایل مواردی هستند که می‌توانیم تصور کنیم که چرا سرمایه‌گذاران و مردم مبالغ هنگفتی را به ارز دیجیتال ترا کلاسیک و ترا کلاسیک یو اس دی (LUNC و USTC) اختصاص می‌دهند.

در آخرین بررسی‌ها، حجم معاملات ارز دیجیتال LUNC به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده، و این مقدار خیره‌کننده، پولی است که در اطراف یک پروژه‌ی ظاهراً شکست‌خورده در گردش است. همین چند ماه پیش، «لونا» LUNA  (ترافورم پس از سقوط نام خود را به آن تغییر داد) با قیمت بالای ۸۰ دلار در هر توکن معامله می‌شد. اما پس از آن، در عرض چند روز، ارزش آن به کسری از سنت کاهش یافت. شیب نمودار قیمت LUNA مثل دامنه‌ی شمالی البرز عمودی شد و «یک دم درین ظلام درخشید و جست و رفت».

لونا سقوط بسیار سریعی را تجربه کرد و هیچ عمل یا تضمینی برای محافظت از سرمایه‌گذاران وجود نداشت. «دو کوون»، مدیرعامل «ترافورم لبز» (Terraform Labs)، برنامه‌های بازسازی را برای نجات اکوسیستم ترا اعلام و هارد فورک اجرا کرد. با این وجود که برخی بدبین بودند که این طرح قابل اجرا نیست. ابتدا ترا از اساس از بلاک چین قدیمی ترا (UST-USD) جدا و سپس توکن LUNA 2.0 راه‌اندازی شد. توکن قدیمی LUNA به نماد LUNC تغییر نام داد. با وجود شکست‌های بسیار، برخی هنوز فرصتی را برای معامله در این پروژه می‌بینند.

پیشبینی قیمت کریپتو  LUNC

لازم نیست تلاش زیادی برای یافتن واعظان کریپتو که در مورد ارزش آتی رمزارز LUNC موعظه می‌کنند انجام دهیم. حتی چند روز پس از سقوط LUNA، مردم در توییتر، تلگرام و ردیت در مورد افزایش LUNA به یک دلار پیشگویی می‌کردند. در اصل، این معادل افزایش بیش از ۱ میلیون درصدی بر اساس قیمت‌های امروزی است.

حالا این موضوع قابل درک می شود چون تبدیل یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری به یک میلیون دلاری عالی است، و پیش از این هم اتفاق افتاده است. زمانی استخراج‌کنندگان بیت کوین توکن‌های خود را به قیمت کسری از سنت می‌فروختند. دوره‌ای که در مورد معامله‌ی ۱۰.۰۰۰ بیت کوین و چند پیتزای لازلو هانیچ مطمئن نبودیم و او را در مورد این معامله قضاوت می‌کردیم. اما موضوع این است که وضعیت رمزارز LUNC همان وضعیت بیت کوین در مراحل اولیه خود نیست.

این وضعیت یک چرخه‌ی رونق، رکود و رونق دوباره و زمستان کریپتو نیست. آزمایش «ترافورم لبز» (Terraform Labs) نتیجه نداد. در مرحله بعدی، رمزارز LUNC توسط بنیانگذاران آن کنار گذاشته شد و آن‌ها تمرکز خود را به LUNA 2.0 (LUNA) تغییر داده اند و این حرکت بهترین گزینه بعدی بود.

دلایل اصلی افزایش ۵۰ درصدی قیمت ترا کلاسیک (LUNC) در هفته اخیر

تاریخچه قیمت ترا کلاسیک lunc

هولدرهای ترا کلاسیک (LUNC) در ساعات اولیه‌ی 27 ژوئن، دقیقاً همان زمانی که گروه هکر موسوم به «آنونیموس» (Anonymous) اعلام کرد که در حال بررسی تخلفات دو کوون است، با تغییرات واقعی روبه‌رو شدند.

جالب این‌جاست که سازمان «آنونیموس» با هک کردن و افشای کلاهبرداری در دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان به شهرت رسید. این گروه فعال هکری اکنون قصد دارد خالق ترا را در ارتباط با سقوط لونا UST تحت فشار بگذارد و سابقه‌ی او را مورد بررسی قرار دهد. با این حال، این بیانیه خبر خوب بعدی را برای دارندگان LUNA و LUNC موجب شد.

ترا کلاسیک در زمان نگارش این مقاله به قیمت ۰.۰۰۰۱۵ دلار فروخته شد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰.۹۴ درصد افزایش داشت. پس از فورک بلاکچین ترا، ترا کلاسیک به وضوح نتوانسته بود توجه خاصی را حفظ کند.

در حال حاضر، سود ترا کلاسیک با خریدهای قابل توجه پشتیبانی شد و شاخص نقدینگی از ۲۳ به ۷۲.۷۵ افزایش یافت. اگر چه این ارز تا زمانی که قیمت از مرز ۵۰ درصد RSI فراتر نرفت، مقاومت قابل توجهی را مشاهده نکرد.

پیش‌بینی این که آیا رشد اخیر یک هیجان موقتی است یا به روزهای روشن‌تری برای سرمایه‌گذاران آن در پیش است، دشوار است. آنونیموس متعهد شده است که عدالت را برای دارندگان لونا که از رفتار دو کوون آسیب دیده‌اند اجرا خواهد کرد. با این حال این گروه فعال اعلام کرد که سرمایه‌گذاران ممکن است، شاهد جبران خسارت های خود نباشند. از سوی دیگر، ترا ۲.۰ در حال فعالیت است و سرمایه‌گذاران به پتانسیل ترا کلاسیک خوش‌بین هستند.

هکر انونیموس ترا کلاسیک lunc

با وجود رالی اخیر LUNC دومین افزایش حجم را از زمان راه‌اندازی مجدد خود داشت. همچنین شاهد افزایش قابل توجه در ارزش بازار خود بود. ارزیابی تقاضا و ارزش بازار نشان می‌دهد که اعلامیه گروه آنونیموس بر حرکت قیمت مطلوب ترا کلاسیک تأثیرگذار بوده است.

متأسفانه، عرضه حفظ شده در متریک نهنگ‌ها هنوز افزایشی را نشان نداده است. این نشان می دهد که فروشندگان خرده فروشی اکثریت سود را حمایت کردند. علاوه بر این نشان می دهد که نهنگ ها با احتیاط در رابطه با LUNC حرکت می‌کنند.

فقدان اقدامات پیش‌بردی در ماه ژوئن توضیح می دهد که چرا سرمایه‌گذاران در بازگرداندن اعتماد به ترا و لونا چندان موفق نبوده‌اند. این نتیجه ممکن است پتانسیل کوتاه مدت لونا را محدود کند. با این وجود، به نظر می‌رسد بازار مصرف با بهبود اخیر، عمل‌کرد خوبی را نشان می‌دهد و یک محرک مناسب ممکن است به تقویت دیدگاه مثبت در بازار کمک کند.