سام بنکمن فرید اسناد استرداد را امضا می‌کند

 

بنا بر گزارش ها، بنیانگذار FTX سندی امضا کرده است و او را یک قدم به بازگشت به خاک ایالات متحده نزدیک می‌کند.

 

SBF سم بنکمن فرید دستگیری

 

سام بنکمن فرید، بنیانگذار زندانی صرافی ارزهای دیجیتال ورشکسته FTX طبق گزارشات، در 20 دسامبر اسنادی را امضا کرد که به زودی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) تحویل داده می‌شود و برای رسیدگی به اتهامات به ایالات متحده پرواز می‌کند.

 

انتظار این اقدام می‌رفت زیرا گزارش شده بود که بانکمن فرید در 19 دسامبر با استرداد به ایالات متحده موافقت کرده است، علیرغم گزارش های قبلی مبنی بر اینکه او می‌خواهد ابتدا کیفرخواست علیه خود را ببیند.

 

ای بی سی نیوز گزارش داد که بنکمن فرید در 20 دسامبر به نقل از کمیسر موقت اصلاحات باهاما دوان کلیر، اسناد استرداد را امضا کرده است.

 

یک گزارش 20 دسامبر از بلومبرگ به نقل از کلیر می‌گوید که بنیانگذار صرافی اسناد تسلیم خود را در 20 دسامبر امضا کرد و قرار بود در 21 دسامبر مجموعه دیگری از اسناد را امضا کند که از حقوق خود برای مبارزه با استرداد چشم پوشی می‌کند که می‌تواند باعث شود او در یک سند تسلیم و پرواز به مقصد ایالات متحده در همان روز قرار گیرد.

 

کوین تلگراف برای تایید با دفتر کمیساریای موقت تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

 

پس از امضای مقاله نهایی، انتظار می رود که بنکمن-فرید توسط ماموران FBI به یک فرودگاه خصوصی برده شود و با یک پرواز خصوصی به ایالات متحده منتقل شود، جایی که او با هشت اتهام در کیفرخواست دادستان ناحیه جنوبی نیویورک و ایالات متحده روبرو می‌شود.

 

نیویورک تایمز در 20 دسامبر گزارش داد که تیم حقوقی بنکمن فرید در حال حاضر در حال مذاکره با دادستان های فدرال است تا به او اجازه دهند پس از استرداد به ایالات متحده به قید وثیقه آزاد شود.

 

به گفته افراد مطلع، این توافق به تایید قاضی فدرال ناظر بر پرونده بنکمن فرید نیاز دارد و می تواند شامل «شرایط بسیار محدود کننده» مانند بازداشت خانگی و نظارت الکترونیکی باشد.

 

او با اتهاماتی از سوی وزارت دادگستری در ارتباط با کلاهبرداری، توطئه برای ارتکاب پولشویی، توطئه برای ارتکاب سیم، کلاهبرداری از کالاها و اوراق بهادار و نقض مالی کمپین مواجه است.

 

در صورت این اتهامات و مجرم شناخته شدن در تمامی موارد، حداکثر به ۱۱۵ سال زندان محکوم می‌شوند.

 

موسس FTX با اتهامات بیشتری از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به اتهام نقض قوانین کالا و کلاهبرداری از سرمایه گذاران مواجه است.

 

بنکمن فرید در بیمارستان نیست!

 

در همین حال، یک پست اینستاگرامی 20 دسامبر از رسانه محلی باهاماس پرس مبنی بر اینکه بانکمن فرید از زندان به بیمارستان منتقل شده است، در رسانه های اجتماعی دست به دست شد.

 

 

راب کوپلند گزارشگر مالی نیویورک تایمز، در توییتی نوشت که با رئیس زندان صحبت کرده و او گفته است که بنیانگذار صرافی در حال خوردن ناهار در محوطه پزشکی بوده و این شایعه دروغ است.

 

  باهاماس پرس سپس به روز رسانی را منتشر کرد و گفت که منابع آن اکنون گزارش داده اند که این ادعا صحت ندارد.

 

به روز رسانی (21 دسامبر، 1:25 بامداد UTC): اطلاعات اضافه شده از گزارش بلومبرگ نقل کرده بنکمن فرید در 21 دسامبر به ایالات متحده منتقل می‌شود.

 

به روز رسانی (21 دسامبر، 2:48 بامداد UTC): گزارش اضافه شده از نیویورک تایمز مبنی بر اینکه بانکمن فرید در حال بحث در مورد آزادی با وثیقه پس از ورود به ایالات متحده است.