ویتالیک بوترین، چهار دلیل را نام می برد که چرا جهان به کریپتو نیاز دارد

 

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم (ETH) چهار دلیل مهم را ذکر می‌کند که چرا جهان پس از سقوط FTX که مخالفانش را هیجان زده کرد، به ارز دیجیتال نیاز دارد.

 

ETH ویتالیک بوترین

 

در یک مصاحبه جدید در پادکست بنکلس، بوترین چهار مورد استفاده ارز دیجیتال را برجسته می‌کند که نشان دهنده مزایایی است که کریپتو برای مردم در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

 

بوترین می‌گوید کریپتو در حال حاضر روش بهتری برای انجام تراکنش ها هنگام ارسال کمک های مالی به موسسات خیریه مختلف و سرمایه گذاری در سرمایه گذاری های نوپا است.

 

من شخصاً در طول سال جاری بارها از ارز دیجیتال به عنوان پول استفاده کرده ام. برای من، مورد استفاده اساساً سرمایه گذاری های متوسط و کمک های خیریه است. فقط ارسال 200000 دلار به یک موسسه خیریه که به افراد فقیر پول می‌دهد یا از مراقبت های بهداشتی در آفریقا یا جایی مانند آن حمایت می‌کند. درست مانند انتقال سریع پول به سازمان های پزشکی که در انواع کشور ها مستقر هستند.

 

 

همه اینها مواردی است که در آن ارز دیجیتال به طور قابل توجهی کارآمدتر از سیستم بانکی موجود است. فکر نمیکنم موقتی باشد من فکر می‌کنم دلایل ساختاری وجود دارد که چرا ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک چیز بین‌المللی بدون اصطکاک بهتر از عملکرد سیستم‌های بانکداری سنتی فیات است.

 

بوترین همچنین می‌گوید کریپتو به دولت‌های سراسر جهان ارزی پیشنهاد می‌کند که بتواند در برابر دلار آمریکا رقابت کند.

 

«اینکه 10 درصد از اقتصاد ملی شما با کریپتو باشد کمتر از این ترسناک است که 10 درصد از اقتصاد شما به طور ناگهانی با دلار آمریکا پیوند بخورد. زیرا در مورد دوم دولت آمریکا بر شما قدرت دارد و در حالت اول، اینطور نیست. بنابراین قطعاً این جنبه ساختاری وجود دارد که در آن به دلیل بی طرفی، ارزهای دیجیتال دارای مزیتی هستند که ارزهای فیات نمی توانند داشته باشند.»

 

در نهایت بوترین می‌گوید کریپتو یک ارز مهم برای افرادی است که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و می خواهند پرداخت‌های مرزی بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های حواله بالا انجام دهند.

 

«شما به انواع مکان‌ها در آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و این قبیل مکان‌ها می‌روید که در آنجا سیستم مالی اغلب حتی با سیستم‌های مالی کشورهای ثروتمند ارتباط خوبی ندارد.

 

اغلب اوقات ارز دیجیتال ساده ترین راه برای ارسال پول به خانه و خانواده افراد است. ارز دیجیتال، حتی می‌تواند ساده ترین راه برای پرداخت باشد. این می‌تواند ساده‌ترین و تضمین شده ترین راه برای صرفه‌جویی در پول باشد که هر سال دو برابر کاهش نمی‌یابد.»