رئیس ICE و سناتور وارن : کریپتو به عنوان اوراق بهادار تنظیم می‌شود

 

اوراق بهادار ارز دیجیتال

 

لایحه سناتور الیزابت وارن به دنبال واگذاری کنترل به SEC، تحمیل تعهدات جدید بر شرکت های رمزنگاری متمرکز است، چیزی که جفری اسپریچر فکر می‌کند برای ارزهای دیجیتال خوب است.

 

به گفته مدیر عامل صرافی بین قاره ای (ICE) جفری اسپریچر و سناتور الیزابت وارن، بیشتر ارزهای دیجیتال احتمالاً به عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده تنظیم می‌شوند.

 

تمرکز مجدد بر تنظیم ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار با توجه به وضعیت  اخیر FTX که میلیاردها  را از بازار حذف کرد، سرمایه‌های مصرف‌کننده را در هاله‌ای از ابهام قرار داد و شهرت کریپتو را در میان رگولاتورها و مقامات تضعیف کرد، رخ می‌دهد.

 

در سخنرانی 6 دسامبر در کنفرانس خدمات مالی توسط گروه گلدمن ساکس، اسپریچر که ICE او بازار بورس نیویورک را اداره می کند با اطمینان اظهار داشت که دارایی های دیجیتال «قرار است تنظیم شده و مانند اوراق بهادار معامله شوند.»

 

او استدلال کرد که این در نهایت منجر به حمایت بسیار زیاد از مصرف کننده و نظارت بر صرافی ها و کارگزاران متمرکز می‌شود:

 

«این به چه معناست؟ یعنی شفافیت بیشتر، یعنی وجوه مشتری تفکیک شده، نقش کارگزار به عنوان یک دلال معامله و ناظر خواهد بود و مبادلات از کارگزاران جدا می‌شود. تسویه حساب و تسویه از مبادلات جدا می‌شود. »

 

اسپریچر همچنین استدلال کرد که مقررات جدید لزوماً برای کریپتو لازم نیست زیرا چارچوب های قانونی از نظر اوراق بهادار از قبل وجود دارد و «فقط قرار است با قدرت بیشتری اجرا شوند.»

 

الیزابت وارن سناتور بدبین به رمزارز، در حال کار بر روی یک لایحه کریپتو است که ظاهراً به کمیسیون بورس و اوراق بهادار به رهبری گری جنسلر (SEC) بیشتر اختیار نظارتی را در فضای کریپتو می‌دهد.

 

بر اساس گزارش ۷ دسامبر از خبرگزاری آنلاین سمافور که به دو منبع ناشناس نزدیک به این موضوع اشاره کرد، صورت‌حساب کریپتو وارن هنوز در مراحل اولیه است اما هدف آن پوشش مجموعه‌ای از مسائل از جمله مالیات، مقررات، امنیت ملی و آب و هوا است.

 

گفته می‌شود که وارن به دنبال تحمیل تعهدات نظارتی مانند صورت های مالی حسابرسی شده و به ویژه الزامات سرمایه مانند بانک است.

 

در حالی که جزئیات خاصی در مورد این لایحه فاش نشده است، الکس سارابیا سخنگوی وارن تایید کرد که سناتور سمافور طرف کمیسیون SEC است.

 

سارابیا گفت: «او در حال کار بر روی قوانین ارزهای دیجیتال است و معتقد است که تنظیم‌کننده‌های مالی از جمله SEC، اختیارات گسترده‌ای برای سرکوب کلاه‌برداری رمزارز و پول‌شویی غیرقانونی دارند.»

 

بحث طولانی‌مدت بین تنظیم‌کننده‌ها وجود دارد که دارایی‌های دیجیتال باید در دسته کالاها یا اوراق بهادار قرار گیرند،  بیت کوین تنها دارایی است که به اتفاق آرا به عنوان یک کالا به دلیل ماهیت واقعاً غیرمتمرکز آن دیده می‌شود.

 

  سرمایه گذاران کوچک از اتر  نیز به عنوان یک کالا اما با مخالفت بسیار بیشتری مورد بحث قرار گرفته اند. نکته قابل توجه رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) روستین بهنام، اخیراً در حالی که در یک رویداد دیجیتال دعوت‌شده در دانشگاه پرینستون صحبت می‌کرد، از دیدگاه خود درباره کالا بودن اتریوم عقب‌نشینی کرد. او اکنون معتقد است که بیت کوین این وضعیت را دارد.

 

مایکل سایلر بنیانگذار میکرواستراتژی و ماکزیمالیست بیت کوین، در دنیای رمزارز یک گام فراتر رفته و اساساً خواستار تعطیلی تمام دارایی های دیجیتال که بیت کوین نیستند، شده است زیرا او استدلال می‌کند که آنها «مرتکب کلاهبرداری در اوراق بهادار» می‌شوند.

 

در طی یک حضور در 6 دسامبر در پادکست PDB، سایلر عقیده خود را تکرار کرد که دارایی هایی مانند ریپل ، اتریوم و سولانا همگی اوراق بهادار ثبت نشده هستند زیرا توسط نهادهای متمرکز منتشر و کنترل می‌‌شوند.

 

ماکسی (the fervent BTC maxi) با ترسیم سناریویی که دوست دارد ببیند، خاطرنشان کرد: «بهترین چیز برای جهان این است که SEC همه آن را تعطیل کند.»

 

البته کاربران توییتر او را به خاطر چنین اظهارنظرهایی به تمسخر گرفته اند:

 

تصور کنید که خود را یک « بیت‌کوین مینیمالیست» خطاب کنید و سپس چیزی را «اوراق بهادار ثبت‌نشده» بنامید که توسط دولت‌ها اعمال می‌شود. سیلور مایه شرمساری است و دورترین چیز از کلمه سایفرپانک است.