اظهارات تازه مدیر عامل بایننس راجع به خود سرپرستی کریپتو

 

مدیر عامل بایننس:تنها 1 درصد از مردم می‌توانند در حال حاضر از عهده خودسرپرستی ارزهای دیجیتال برآیند

 

BNB crypto self-custody کیف پول

 

اظهارات چانگ پنگ ژائو در حالی است که میلیاردها دلار استیبل کوین همچنان از صرافی بایننس خارج می‌شود.

 

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس، به جامعه رمزارزها در مورد حضانت شخصی هشدار داده است و پیشنهاد می‌کند که 99٪ از افرادی که تصمیم به نگهداری کریپتو خود می‌کنند، احتمالاً به هر طریقی آن را از دست خواهند داد.

 

ژائو سال‌ها حامی خود حضانت ارز های دیجیتال بوده و از آن به عنوان «حق اساسی بشر» یاد می‌کند اما همیشه از کاربران خواسته است «این کار را به درستی انجام دهند». او در فوریه 2020 یک مجموعه «پیشنهادات CZ» در مورد خود نگهداری ارز دیجیتال منتشر کرد.

 

مدیر عامل بایننس در طول توئیتر اسپیس در 14 دسامبر که توسط بایننس اداره می‌شد، به کسانی که از کیف پول‌های خود نگهبانی استفاده می‌کنند توصیه می کرد محتاط باشند و استدلال می‌کرد که اغلب اوقات، کلیدهای امنیتی به طور ایمن ذخیره نمی‌شوند و پشتیبان‌گیری نمی‌شوند یا به درستی رمزگذاری نمی‌شوند:

 

« 99 درصد از مردمی که می‌خواهند رمزارز را خودشان نگه دارند امروزه در نهایت آن را از دست می‌دهند.»

 

ژائو تکرار کرد که نگه داشتن رمزارز در کیف پول شخصی خود «بدون ریسک نیست» و فرض کرد که «افراد با نگه داری رمز ارز و مراقبت از آن به تنهایی بیشتر امکان از دست دادن آن را دارند اما با نگه داشتن آن در یک صرافی متمرکز  ریسک کمتری را متحمل خواهند شد.»

 

او توضیح داد: «بیشتر مردم قادر به پشتیبان گیری از کلیدهای امنیتی خود نیستند. آنها دستگاه خود را گم خواهند کرد [...] آنها رمزگذاری مناسبی برای پشتیبان گیری خود نخواهند داشت. آنها آن را روی یک تکه کاغذ می‌نویسند، شخص دیگری آن را می‌بیند و آن وجوه را می‌دزدند.».

 

مدیر اجرایی بایننس همچنین اظهار داشت که حتی زمانی که وجوه خودسرپرستی به درستی مدیریت شود، «اگر فردی فوت کند، راهی برای ارائه دارایی به نزدیکان خود ندارد» در حالی که متولیانی مانند بایننس می توانند برای حل آن مشکل «رویه عملیات استاندارد» را اجرا کنند.

 

مدیر بایننس به این نتیجه رسید«راه حل های مختلف ریسک های متفاوتی دارند» و اینکه این کاربر است که تصمیم بگیرد چه چیزی برای او بهترین است.

 

علیرغم اینکه اکثر عملیات بایننس «متمرکز» هستند، ژائو تکرار کرد که این شرکت در اولویت خود نسبت به راه حل های حضانت و خودسرپرستی «بی طرف» باقی مانده است.

 

او در گفتگوی قبلی فضای توییتر در 14 نوامبر اظهار داشت که اگر کاربران به سمت گزینه های غیرمتمرکز حرکت کنند، با خوشحالی صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال را تعطیل می‌کند.

 

«اگر ما بتوانیم راهی داشته باشیم که به مردم اجازه دهیم دارایی های خود را به صورت ایمن و آسان در اختیار داشته باشند که 99 درصد از جمعیت می‌توانند این کار را انجام دهند، صرافی های متمرکز وجود نخواهد داشت یا احتمالاً نیازی به وجود آنها نخواهد بود که بسیار عالی است.»

 

 

آخرین رویداد توییتر اسپیس بایننس در بحبوحه یک زمان پرتلاطم برای صرافی برگزار می‌شود که به دلیل نگرانی‌ها در مورد ترازنامه و دعاوی احتمالی آینده، برداشت‌های قابل‌توجهی داشته است.

 

وال استریت ژورنال در 11 دسامبر گزارش داد که چندین پرچم قرمز و اخطار در ممیزی اثبات ذخایر بایننس وجود دارد.

 

در حالی که رویترز در 13 دسامبر گزارش داد که وزارت دادگستری ایالات متحده به پایان تحقیقات سه ساله در مورد بایننس نزدیک می‌شود و می‌تواند اتهامات قضایی را مطرح کند.

 

در چند روز گذشته حجم بالایی از جریان خروجی استیبل کوین از پلتفرم این معاملاتی خارج شده است.

  خروجی 2.2 میلیارد دلاری استیبل کوین های بایننس یو اس دی (BUSD)، تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) بر اساس داده‌های پلتفرم هوشمند بلاک چین گلس‌نود، طی یک دوره 24 ساعته بین 13 تا 14 دسامبر از جمله آنها هستند.

 

گلس نود crypto self-custody

خروجی BUSD، USDT و USDC در بایننس در دوره 24 ساعته 13 تا 14 دسامبر. منبع:گلس نود.

 

جالب اینجاست که (Bitfinex'ed) منتقد قدیمی تتر یک اسکرین شات را برای 98000 دنبال کننده توییتر خود در 14 دسامبر از بایننس به اشتراک گذاشت که 50% APR را در USDT استیک شده به مشتریان خود ارائه کرد.

 

با این ادعا که صرافی ممکن است به دنبال تقویت ذخایر استیبل کوین خود باشد که ظاهراً به سرعت در حال کاهش است.

 

بایننس اکنون 50% APR را روی توکن‌های کلاهبرداری تتر ارائه می‌کند. به نظر می رسد بایننس به شدت در تلاش است تا سپرده ها را افزایش دهد.

 

اولین کلاهبرداری های استخراج ابری، اکنون 50٪ نرخ APR را در توکن های کلاهبرداری تتر دارد!

 

در جدیدترین بحث توییتر اسپیس، ژائو تضعیف احساسات بازار ( به ویژه با اشاره به راه حل های نگهداری ) را به سقوط فاجعه بار FTX نسبت داد.