در سال‌های 2023 و 2024 آینده بیت‌کوین و اتریوم چه خواهد شد؟

 

رائول پال، مدیرعامل ریل ویژن (Real Vision) می‌گوید که سال 2024 سال بسیار خوبی برای دو دارایی دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خواهد بود.

 

ETH BTC اتریوم بیت کوین 2023

 

در مصاحبه ای جدید با اسکات ملکر اینفلوئنسر رمزارز، استاد کلان می‌گوید که سال 2024 را برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) یک سال صعودی قوی پیش بینی می‌کند.

 

به گفته پال، شرایط فعلی بازار به نوعی منعکس کننده شرایط موجود در سال 2018 قبل از سقوط بازار سهام و کریپتو است و نشان می‌دهد که دارایی های دیجیتال به دلیل افزایش نرخ پذیرش باید در 18 تا 24 ماه آینده شاهد پیشرفت های قابل توجهی باشند.

 

به محض اینکه ورق در فدرال رزرو برگشت، باعث یک تغییر اساسی در بازارها بود. سال 2018 شاهد سقوط هایی در حدود 20 تا 30 درصد بودیم.بسیار بد بود و همه ترسیدند و سپس اتفاقی که افتاد این بود که فدرال رزرو گفت: «خوب متاسفم بله، ما می بینیم که داده های اقتصادی در حال سقوط است، بنابراین ما توقف خواهیم کرد.»

 

من فکر می‌کنم (S&P [500]) 15 درصد و همینطور نفت وضعیتی مشابه داشت. سپس نزدک حدود 20٪ و سهام رشد تکنولوژی حدود 24 درصد بود.

 

«بیت کوین در 9 ماه حدود 300% یا 400% عملکرد اتریوم را داشت. بنابراین اینها دستاوردهای خیره کننده ای بود که شاهد آن بودیم. من همیشه از آن به عنوان توپ ساحلی یاد می‌کردم که زیر آب نگه داشته می‌شود زیرا روند پذیرش هنوز وجود دارد.»

 

پال می‌گوید که قانون متکالف (Metcalfe) دلیلی است که او معتقد است بیت کوین و اتریوم از سال آینده خواهند درخشید.

 

قانون متکالف بیان می کند که ارزش یک شبکه به طور مستقیم با تعداد کاربران آن مرتبط است.

 

پال می‌گوید،

 

«آنچه که در مورد روند پذیرش به ویژه در اتریوم این بار جذاب است این است که حجم به طور معقولی بالا باقی مانده است و تعداد کاربران فعال همچنان بالا است. ارزش کل معامله شده که بخش دیگری از معادله قانون متکالف است در واقع با کاهش قیمت NFT ها [توکن های غیرقابل تعویض] کاهش یافته است اما سایر معیارها به نظر قوی هستند.»

 

«[در] سال 2018 ما شاهد کاهش بسیار بیشتری در کاربران فعال روزانه بودیم زیرا قبلاً در مرحله پذیرش شبکه بود اما این بار می‌توانیم از آنچه که در چرخه گذشته رخ داده استفاده کنیم، بنابراین این موضوغ من را بسیار خوشبین می‌سازد. »

 

بنابراین در اینجا ما در چرخه پذیرش بلندمدت هستیم که در آن قانون متکالف شروع به کار می کند و این چیزی است که باعث افزایش نمایی می‌شود. هر بار که به این وضعیت می‌رسیم در عرض حدود 18 ماه، حداکثر دو سال به اوج‌های جدید می‌رسیم... بنابراین من انتظار دارم سال 2023 سال خوبی باشد و سال 2024 سال بسیار خوبی باشد.»

 

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت 16720 دلار تغییر می کند در حالی که اتریوم با قیمت 1182 دلار در حال حرکت است که هر دو کاهش کسری در روز را تجربه می کنند.