بانکمن فرید با تحقیقات دستکاری بازار مواجه است

 

به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده تر در مورد سقوط FTX، دادستان های فدرال در حال بررسی نقش FTX و آلامدا در سقوط ترا (LUNA) هستند.

 

FTX TERRA دوو کوون بنکمن فرید

 

طبق گزارش‌ها دادستان‌های فدرال ایالات متحده تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند که آیا سقوط اکوسیستم ترا در واقع به وسیله تاکتیک‌های دستکاری بازار توسط مدیر عامل سابق FTX سام بنکمن فرید ایجاد شده است یا خیر.

 

بر اساس گزارش 7 دسامبر از نیویورک تایمز (NYT)، دادستان ها (به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده تر در مورد سقوط FTX) در حال بررسی این هستند که آیا امپراتوری بنکمن فرید عمداً باعث سیل سفارش های «فروش» در استیبل کوین الگوریتمی ترا شده است یا خیر.

 

گفته می‌شود که افزایش ناگهانی سفارش‌های فروش UST، تطبیق آن‌ها با سفارش‌های «خرید» مربوطه را دشوار می‌کند که به نوبه خود فشار نزولی بیشتری بر روی UST وارد می‌کند و باعث می‌شود که نسبت 1:1 در نظر گرفته شده با دلار آمریکا کاهش یابد.

 

این رویدادها همچنین منجر به سقوط نماد بومی ترا، ترا کلاسیک، LUNC (لونا سابق) شد زیرا این دو ارز دیجیتال برای پیوند طراحی شده بودند.

 

اما در حالی که هیچ کس نتوانسته است به طور دقیق علت اصلی سقوط LUNC و USTC در ماه مه را تعیین کند اما مشخص است که اکثر سفارشات فروش USTC از تحقیقات شرکت تجاری  آلامدا بنکمن فرید بوده است.

 

یک فرد آگاه در این زمینه همچنین به نیویورک تایمز گفت که آلامدا ریسرچ همچنین روی کاهش قیمت LUNC شرط بندی کرده است.

 

به گزارش نیویورک تایمز، مانند بسیاری از نظراتی که بنکمن فرید از زمان سقوط FTX به اشتراک گذاشته است، مدیر عامل سابق ادعا کرد که «از هیچ گونه دستکاری در بازار آگاه نبوده و قطعاً هرگز قصد دستکاری در بازار را نداشته است».

 

او افزود: «تا جایی که من می‌دانم، همه معاملات برای سرمایه‌گذاری یا پوشش ریسک بوده است».

 

در پاسخ به گزارش اخیر دو کوون مدیرعامل ترافورم، افکار خود را در مورد این موضوع با یک میلیون دنبال کننده توییتر خود در توییتی در 8 نوامبر به اشتراک گذاشت، او پیشنهاد کردند که زمان آن رسیده است که جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) در مورد وام ادعایی یک میلیارد دلاری UST به «SBF یا آلامدا » اندکی قبل از سقوط اکوسیستم ترا شفاف سازی کند.

 

 

کوون همچنین اظهار داشت که انقباض بزرگ ارزی که UST در فوریه 2021 متحمل شد توسط آلامدا آغاز شد «زمانی که آنها (500mm) یو اس تی را در عرض چند دقیقه فروختند تا استخرهای منحنی خود را در طول بحران MIM تخلیه کنند.»

 

کوون در مورد این موضوع افزود: «آنچه در تاریکی انجام می‌شود، آشکار خواهد شد».