بیت کوین قبل از افزایش بیش از 200 درصدی به 10000 دلار سقوط می کند

 

غول سرمایه گذاری بیت کوین

 

غول سرمایه گذاری (VanEck)می گوید بیت کوین قبل از انفجار بیش از 200٪ به 10000 دلار سقوط می کند.

 

متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی های دیجیتال در غول سرمایه گذاری جهانی (VanEck)، نوسانات شدید بیت کوین (BTC) را در ماه های آینده پیش بینی می‌کند.

 

سیگل با یک پیش‌بینی نزولی شروع کرد و در پستی با جزئیات پیش‌بینی‌های ارزهای دیجیتال خود برای سال 2023 می‌گوید که بیت کوین ممکن است در سه ماهه اول سال آینده به بین 10000 تا 12000 دلار سقوط کند.

 

 

به گفته سیگل، ماینر های بیت‌کوین در حال حاضر سودآور نیستند و ورشکستگی‌های ناشی از آن باعث سقوط قیمت دارایی‌های ارز دیجیتال پرچم‌دار خواهد شد.

 

بیت کوین 10000 تا 12000 دلار را در سه ماهه اول در بحبوحه موج ورشکستگی ماینرها تجربه خواهد کرد که نقطه پایین زمستان کریپتوها را رقم خواهد زد.

 

میانگین ارزش بازار شاخص استخراج دارایی‌های دیجیتال جهانی (MVIS) اکنون تنها 180 میلیون دلار است و تقریباً تمام اجزای تشکیل دهنده آن پول نقد می‌سوزانند و بسیار پایین‌تر از ارزش دفتری معامله می‌شوند.

 

با توجه به قیمت‌های بالاتر برق اخیر و قیمت‌های پایین‌تر بیت‌کوین، استخراج بیت‌کوین تا حد زیادی سودآور نیست پیش‌بینی می‌کنیم که بسیاری از ماینرها بازسازی یا ادغام شوند.

 

شاخص استخراج دارایی‌های دیجیتال جهانی (MVIS) عملکرد شرکت‌هایی را که حداقل نیمی از درآمدهای خود را از استخراج دارایی‌های دیجیتال یا فعالیت‌های مرتبط با اکوسیستم استخراج کریپتو ایجاد می‌کنند، ردیابی می‌کند.

 

رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال (VanEck) با بازگشت به یک پیش‌بینی صعودی، می‌گوید که بیت کوین می‌تواند از جولای سال آینده به 30000 دلار برسد زیرا کاهش تورم باعث کاهش سیاست‌های پولی و مالی می‌شود.

 

در همین حال اگر انتظارات رکود اقتصادی ما محقق شود، فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ ها را در میان کاهش تورم متوقف می‌کند، در حالی که چاپ پول و کسری بودجه دولت ادامه دارد.

 

صرفاً فقدان اخبار بد مربوط به کریپتو تحت سناریوی فوق می‌تواند باعث شود که قیمت بیت‌کوین دوباره به 30000 دلار صعود کند.

 

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین 16692 دلار ارزش دارد که بیش از 4 درصد در روز کاهش یافته است.