سام بنکمن فرید با شش فقره کلاهبرداری و دو اتهام دیگر رو به رو شد

 

 

سام بنکمن فرید مدیر عامل سابق FTX، در کیفرخواستی که به تازگی منتشر شده با فهرست طولانی اتهامات از سوی دادستان های فدرال مواجه شده است.

 

بر اساس کیفرخواست صادر شده توسط ناحیه جنوبی نیویورک بانکمن فرید به شش فقره کلاهبرداری، یک مورد توطئه برای ارتکاب پولشویی و یک مورد دیگر نیز به توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و قوانین مالی مبارزات انتخاباتی متهم است.

 

اتهامات کلاهبرداری شامل توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از مشتریان، کلاهبرداری از وام دهندگان، کلاهبرداری در کالاها و کلاهبرداری اوراق بهادار است.

 

همانطور که بسیاری قبلاً ادعا کرده اند، هیئت منصفه بزرگ می‌گوید که بنکمن فرید در واقع با استفاده از سپرده های آنها برای انجام معاملات مختلف در آلامدا ریسرچ، شرکت تجاری FTX، وجوه مشتریان را با هم ترکیب کرده یا از آنها سوء استفاده کرده است.

 

«...با نقض عنوان 18 کد ایالات متحده بخش 1343، بانکمن فرید با دیگران موافقت کرد که از مشتریان اف تی ایکس دات کام با سوء استفاده از سپرده‌های مشتریان و استفاده از آن سپرده‌ها برای پرداخت هزینه‌ها و بدهی‌های آلامدا ریسرچ و  صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بنکمن فرید کلاهبرداری کند.»

 

هیئت منصفه بزرگ همچنین در اتهام نقض مالی کمپین خود ادعا می‌کند که FTX با نام های جعلی به مقامات دولتی کمک کرده است.

 

«این بخشی دیگر و هدف توطئه بود که ساموئل بانکمن-فرید متهم و دیگران شناخته شده و ناشناس، آگاهانه و عامدانه به نامزدهای پست فدرال مشترکا کمک کردند. کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی، و کمیته‌های مخارج مستقل به نام افراد دیگر، که در یک سال به 25000 دلار و بیشتر می‌رسد…»

 

علاوه بر اتهامات وارده از ناحیه جنوبی نیویورک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز اتهاماتی را برای بانکمن فرید اعلام کرده است.

 

SEC که همزمان با افشای کیفرخواست‌ها منتشر شد، اعلام کرد که بنکمن فرید را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران FTX متهم می‌کند.

 

گری جنسلر رئیس SEC، گفت که بنکمن فرید با FTX «خانه ای پوشالی» ساخته و به سرمایه گذاران گفته است که «یکی از امن ترین مکان ها در حوزه ارزهای دیجیتال است».

 

«کلاهبرداری ادعایی که توسط آقای بانکمن فرید انجام شده است، یک اخطار شفاف برای پلتفرم های کریپتو است که باید با قوانین ما مطابقت داشته باشند. موافقت هم از سمت کسانی که روی پلتفرم‌های کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند و هم از کسانی که روی پلتفرم های کریپتو با پادمان‌های تست‌شده در زمان مانند محافظت صحیح از وجوه مشتری و جدا کردن خطوط متضاد تجارت سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

 

این قوانین همچنین به رفتار پلتفرم معاملاتی برای سرمایه گذاران از طریق افشا و تنظیم کننده ها از طریق مرجع بررسی نور می‌تاباند. برای پلتفرم هایی که با قوانین اوراق بهادار ما مطابقت ندارند بخش اجرای SEC آماده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.

 

FTX بنکمن فرید دستگیری

 

این میلیاردر سابق که اکنون تصور می‌شود دارایی خالص او نزدیک به صفر است، روز دوشنبه توسط مقامات باهاما به نمایندگی از ایالات متحده دستگیر شد.