ارسال یادداشت داخلی برای کارمندان در بایننس توسط ژائو

 

 ژائو یادداشت داخلی را برای کارمندان بایننس ارسال کرد و گفت توافقنامه تصاحب FTX  برنامه ریزی نشده بود.

تصاحب اف تی ایکس ژائو بایننس

ژائو، مدیرعامل بایننس می‌گوید که توافق آزمایشی آن برای خرید صرافی رقیب FTX یک رویداد برنامه‌ریزی شده نبوده است.

 

ژائو در یادداشتی که برای کارمندان بایننس ارسال کرد، می‌گوید که هیچ «طرح خاصی» برای خرید FTX وجود نداشته و مسائل مالی FTX برای سلامت صنعت کریپتو نوید خوبی ندارد.

 

ژائو می‌گوید که از میزان مشکلات FTX تا زمانی که سام بنکمن-فرید، موسس و مدیر عامل شرکت، با او تماس گرفت تا معامله کند،چیزی نمی‌دانست.

 

ما هیچ طرح جامعی برای این موضوع یا هیچ چیز مرتبط با آن در سر نداشتیم، کمتر از 24 ساعت پیش بود که سام بنکمن فرید با من تماس گرفت و قبل از آن من اطلاعات بسیار کمی از وضعیت داخلی در FTX داشتم. وقتی می‌خواست حرف بزند تعجب کردم. اولین واکنش من این بود که او می‌خواهد یک معامله خارج از بورس انجام دهد اما اتفاقی که شاهدش هستیم رخ داد.

 

ژائو همچنین به کارمندانش توصیه می‌کند تا زمانی که معامله به طور رسمی انجام نشده است، هیچ توکن FTX (FTT) را خریداری یا نفروشند یا در مورد معامله نظر عمومی ندهند. او همچنین می‌گوید که کارمندان نباید خرید را به عنوان یک برد برای بایننس ببینند.

 

کاهش FTX برای هیچ کسی در این صنعت خوب نیست. آن را به عنوان یک «برد برای ما» نبینید. اعتماد کاربرها به شدت متزلزل شده است. رگولاتورها صرافی ها را بیشتر مورد بررسی قرار خواهند داد. دریافت مجوزها در سراسر جهان دشوارتر خواهد بود و مردم اکنون فکر می‌کنند که ما بزرگترین هستیم و بیشتر به ما حمله خواهند کرد.»

 

اخبار مربوط به موافقت بایننس برای خرید بالقوه FTX باعث نوسانات در سراسر بازارهای کریپتو شد زیرا صنعت طی چند ساعت شاهد نقدینگی نزدیک به یک میلیارد دلار بود.

 

FTT دارایی بومی FTX، کاهش شدیدی را تجربه کرد و به کمترین میزان 2.90 دلار رسید که تقریباً 95 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافت.

 

به گفته ژائو دو درس وجود دارد که دیگر چهره‌های برجسته در صنعت کریپتو می‌توانند از فروپاشی FTX بیاموزند.

 

«دو درس بزرگ:

 

1: هرگز از توکنی که ایجاد کرده اید به عنوان وثیقه استفاده نکنید.

 

2: اگر یک تجارت رمزنگاری دارید وام نگیرید. از سرمایه «بهینه» استفاده نکنید.

 

ذخیره زیادی داشته باشید.»