مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو، سام بنکمن فرید را کلاهبردار خواند

 

مدیر اجرایی بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان با ادعای اینکه بنیان‌گذار FTX «کلاهبردار» است، به سم بانکمن فرید اعتراض کرد.

 

سم بنکمن فرید ژائو بایننس FTX

 

چانگ پنگ ژائو می‌گوید که بایننس بیش از یک سال و نیم پیش از سرمایه گذاری خود در FTX کنار کشید زیرا چیزی در مورد مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال و شرکت خواهرش آلامدا ریسرچ مشکوک به نظر می رسید.

 

«به عنوان یک سرمایه گذار اولیه در FTX، ما به طور فزاینده ای با آلامدا و [سام بنکمن-فرید] راحت نبودیم و فرآیند خروج را بیش از 1.5 سال پیش آغاز کردیم.

 

زمانی که تصمیم گرفتیم به عنوان یک سرمایه‌گذار از این کار خارج شویم،سم آنقدر بی‌قرار و بی ثبات بود که او یک سری انتقادات توهین‌آمیز را علیه چندین عضو تیم بایننس شروع کرد، از جمله (تهدید به انجام اقدامات فوق‌العاده و اجبار به پرداخت هزینه) ما هنوز آن پیام‌های متنی را داریم.

 

به گفته ژائو وقتی متوجه شد که شرکت سام بنکمن فرید به طور هنگفتی پول خرج می‌کند، آشکار شد که مشکلی در FTX وجود دارد، آنها حتی از بایننس، شرکتی بسیار بزرگتر از آن صرافی ورشکسته ارز دیجیتال سو استفاده می‌کردند.

 

«لازم نیست نابغه باشید تا بدانید چیزی در FTX بوی خوبی نمی‌داد. آنها یک دهم اندازه ما بودند، با این حال بسیار بیشتر از ما برای بازاریابی و «مشارکت»، مهمانی های شیک در باهاما و سفر به سراسر جهان و گرفتن عمارت هایی برای همه کارکنان ارشد (و والدینش) خرج کردند.»

 

ژائو همچنین از کوین اولری، سرمایه‌گذار برجسته و سخنگوی سابق FTX انتقاد می‌کند و از او می‌پرسد که چگونه می‌تواند به دفاع از «کلاهبرداری» مانند سام بنکمن فرید ادامه دهد.

 

به نظر می‌رسد 15 میلیون دلار نه تنها نظر کوین اولری را در مورد کریپتو تغییر داد بلکه او را با این کلاهبردار همسو کرد. آیا واقعا هنوز از بنکمن فرید دفاع می‌کند؟»

 

سام بنکمن فرید از نظرات ژائو مطلع شد و در مقابل گفت که بایننس حق ندارد از سرمایه گذاری های FTX خود کنار بکشد.

 

«تو برنده شدی ژائو.»

 

«حالا در مورد خرید نیازی به دروغ گفتن نیست. ما گفتگوهایی را درباره موضوع خرید آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم زیرا برای تجارت ما این مورد بسیار مهم بود. در حالی که از تاکتیک های «مذاکره» شما ناراحت بودم، ترجیح دادم همچنان این کار را انجام دهم.

 

شما تهدید کردید که اگر 75 میلیون دلار اضافی لگد نزنیم چون در لحظات پایانی هستیم. ما این کار را به هر حال انجام دادیم زیرا این باعث شد که ما احساس اطمینان بیشتری کنیم. اما باز هم هیچ یک از اینها مهم نیست. تو بردی حالا چرا در این مورد دروغ می‌گویید؟

 

از این گذشته، همانطور که می‌دانید شما حتی حق خروج به عنوان سرمایه‌گذار را نداشتید مگر اینکه ما تصمیم می‌گرفتیم شما را بخریم. در حالی که بسیاری از توکن‌ها و سهام همچنان قفل بودند.»

 

ژائو پاسخ داد و گفت که در نهایت «هیچکس برنده نشد.»

 

«سم، نه اینکه الان این موضوع مهم باشد. شما هم نمی توانید ما را مجبور به معامله کنید اگر ما نخواستیم. همچنین ما حق وتو داریم تا هرگونه جمع آوری کمک مالی بیشتری را که انجام می‌دادید مسدود کنیم. هرگز از آن استفاده  و در جایی ذکر نشد. سم این هرگز یک مسابقه یا مبارزه نبود.»