هفته‌ها پس از فروپاشی بلاک چین Terra، و از دست رفتن پیوند TerraUSD با دلار، قرار است چرخه‌ی جدیدی راه‌اندازی شود. بدیهی است که به همه فروخته نمی‌شود.

تقریباً سه هفته پس از فروپاشی بلاک چین Terra و از دست دادن پیوند TerraUSD با دلار، نسخه‌ی جدیدی از بلاک چین ترا قرار است با نام «ترا ۲» (Terra 2.0) یا «لونا ۲» (Luna 2.0) راه اندازی شود؛ یک کوین جدید لونا نیز در این فرآیند ضرب خواهد شد. در این‌جا مواردی وجود دارد که شما باید بدانید.

Luna 2.0 چیست؟ این یک فورک از بلاک چین اصلی لونا است که بستر عرضه کوینی به نام لونا خواهد بود.

آیا مگر کوین لونا از قبل وجود نداشت؟ چرا وجود داشت، اما به گزارش بلومبرگ، کوین قدیمی لونا که در اوایل ماه جاری (می ۲۰۲۲) تقریباً بی‌ارزش شد، به «لونا کلاسیک» (Luna Classic) تغییر نام داده و تحت علامت LUNC معامله خواهد شد. کوین جدید لونا تحت علامت LUNA معامله می‌شود.

در مورد ایردراپ چطور؟ ایردراپ، در اصطلاح کریپتو، زمانی است که کوین‌ها به‌صورت رایگان – معمولاً برای اهداف تبلیغاتی برای ایجاد علاقه به کوین – به‌دست می‌آیند. لونا جدید به صاحبان فعلی کوین قدیمی لونا (اکنون لونا کلاسیک) و صاحبان TerraUSD که پیوند خود را با دلار از دست داد و منجر به سقوط آن شد، عرضه خواهد شد.

در ایردراپ چقدر Luna جدید دریافت خواهم کرد؟ در یک پست در سایت «مدیوم» (Medium) ​​در مورد این موضوع چنین آمده است: «مقدار LUNA که واجد شرایط دریافت آن خواهید بود، با توجه به انواع توکن‌هایی که در زنجیره‌ی Terra Classic نگه می‌دارید، و مدت زمانی که این توکن‌ها را نگه داشته‌اید (بر اساس قبل از حمله و عکس‌های فوری پس از حمله)، و تعداد توکن‌های نگهداری شده تعیین می‌شود.» برای نمونه‌های دقیق‌تر، به این پست را مراجعه کنید.

راه اندازی آن چه زمانی است؟ طبق اعلام حساب توییتر @terra_money، روز ۲۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۶ صبح UTC (۲ بامداد EST) راه‌اندازی انجام شده است.

دیگر چه چیز دیگری باید بدانم؟ پس از فروپاشی تاریخی TerraUSD و لونا اصلی چند هفته پیش - که پس‌انداز زندگی افراد بسیاری را از بین برد - بسیاری از آن‌ها متعجب هستند که چرا کسی باید به این چرخه‌ی فرصتی دوباره بدهد. «مارک کوبان» (Mark Cuban) را به این لیست اضافه کنید: میلیاردر و سرمایه‌گذار مشتاق ارزهای دیجیتال به مجله‌ی «فورچون» گفت که در زنجیره‌ی جدید Terra سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. وقتی از او پرسیده شد که آیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد یا نه، او در یک کلمه پاسخ داد: «نه».